Банки попереджають клієнтів про телефонне шахрайство

У червні 2018 го року Приватбанк зробив масову розсилку електронних листів клієнтам з метою попередити про ризик телефонного шахрайства. Детальна інформація також була розміщена в прес-релізах банку. Раніше служба безпеки організації виявила факт розсилки шахрайських SMS-повідомлень, які отримували абоненти одного українського оператора. На жаль, багато власників банківських карт йдуть на поводу у шахраїв і втрачають гроші, передаючи зловмисникам дані кредиток.

Які прийоми використовують шахраї сьогодні

У міру підвищення комп’ютерної грамотності клієнтів банку і профілактичних робіт, спрямованих на захист від шахрайства, зловмисники вигадують все більш витончені способи. На жаль, банк не може захистити клієнтів, введених в оману, від добровільної передачі даних банківських карт, рахунків і паролів. Тому важливо знати про те, які хитрощі шахраї використовують найчастіше. Найбільш поширені методи зловмисників:

  • Розсилка SMS-повідомлень. Зазвичай в них міститься інформація про блокування картки або борг, який необхідно погасити. Адресату буквально наказують терміново зателефонувати. Далі шахраї під виглядом працівників банку витягають необхідні дані у клієнта.
  • Дзвінки зловмисників. У цій ситуації шахраї телефонують самі і знову ж представляються співробітниками банку. Вони говорять про проблеми з вашої банківською картою, депозитом або кредитом і запитують персональну інформацію.
  • Платні телефонні номери. Тут абонентам розсилають повідомлення і листи з інформацією про борг, про небезпеку для заощаджень або про те ж блокування, переконуючи зателефонувати за номером телефону. Дзвінок виявляється платним, а той, хто телефонує проводить у тарифікованому очікуванні масу часу, поки не здогадається покласти трубку.
  • Повідомлення в соціальних мережах. Зловмисники зламують сторінки ваших друзів і відправляють повідомлення з проханням здійснити будь-які операції, наприклад, перевести вам гроші через блокування їх карт. Так вони дізнаються конфіденційні дані, які в подальшому використовують для зняття грошей.

Кредит на картку без відмови онлайн цілодобово

Існують і інші схеми шахрайства, проте ці досі залишаються найпоширенішими. Найчастіше жертвами стають люди похилого віку. В пастку до шахраїв потрапляють і турботливі друзі, які ніколи не відмовляють у допомозі. Вони не підозрюють, що з ними в соціальних мережах спілкуються шахраї.

Як захистити себе від шахраїв

Шахраї вже досить давно не просто знімають гроші з дебетових карт, але і оформляють на своїх жертв кредити, мікропозики, знімають кошти з їх кредиток. Однак захистити себе набагато простіше, ніж здається. Досить просто бути уважним. Поради від експертів служб безпеки банків:

  • При отриманні повідомлення про блокування картки відразу телефонуйте на гарячу лінію банку — на звичайну, а не за вказаним в повідомленні номером.
  • Ніколи і нікому не повідомляйте паролі для проведення транзакції, які приходять в SMS. Навіть якщо сума списання становить 1-2 гривні — ви ризикуєте прив’язати карту для безакцептного списання коштів.
  • Намагайтеся не викладати фотографії банківських карт і документів в мережу. Якщо це потрібно, наприклад, для отримання позики, то використовуйте для передачі даних тільки офіційний сайт МФО.

Неофіційна статистика говорить про те, що жертвами телефонних шахраїв з початку 2018-го року стали сотні українців. Зберігайте пильність і при будь-яких повідомленнях відразу телефонуйте в банк. Це допоможе забезпечити безпеку ваших рахунків, депозитів і вбереже від оформлених на ваше ім’я кредитів.

Банки попереджають клієнтів про телефонне шахрайство